domingo, 25 de enero de 2009

Exemples de fal·làcies


Preguntes complexes
: Has deixat ja de veure la televisió?

Argument ad ignorantiam: Per què ha deixat d’estudiar? Perquè m’he posat a estudiar.

Argument ad haminem: Com em pots dir que no digui mentides si tu les dius?

Argument d’autoritat : El ministre d’economia diu que l’ inflació baixarà l’any vivent, per tant baixarà. També quan diuen als anuncis de pasta de dents que cada 9 de 10 dentistes el recomanen.

Argument ad baculum: Votar no al estatut és votar al PP.

Argument ad paulum: si no fas el que et dic em mataràs del disgust!

Argument ex populo: El govern demana pactes quan les coses no van bé , com que els ha demanat, les coses no van bé.

Argument de la causa falsa:has guanyat perquè has fet trampes. També no fumis o seràs expulsat.

Generalització precipitada: vaig intentar fer els exercicis però com no em van sortir, tots els exercicis de llibre són impossibles de fer.

Argument pendent relliscós: si comets un delicte greu et poden jutjar i acabaràs a la presó.

No hay comentarios: